Met meer dan 700 miljoen gebruikers heeft Instagram de meest sierlijke wending in zijn geschiedenis gemaakt. Hij nam een vliegenmepper in zijn hand en sloeg een zwerm vliegen met een lichte beweging van zijn hand, wat promotie zonder budget beloofde, klanten zonder investeringen en duizenden abonnees. Het is geweldig hoe Instagram enorm heeft geprofiteerd van de ogenschijnlijk schadelijke (en in strijd met de regels voor het gebruik van het sociale netwerk) services voor het automatiseren van gebruikersacties: massaal likken, massaal volgen, massaal reageren.
Zeven jaar lang heeft Instagram ze niet aangeraakt. Waarom nu? Een ontdekking voor mij was de gedachte dat grijze methoden bedrijven jarenlang op Instagram hebben gedreven en bedrijven hebben geleerd het sociale netwerk als verkoopkanaal te gebruiken.
Volgens officiële Instagram-statistieken is 80% van de gebruikers geabonneerd op commerciële accounts. Instagram heeft nu uitgebreide functionaliteit voor het promoten van bedrijven (gerichte advertenties in de feed en verhalen) en plannen voor nog meer zakelijke kansen: zowel voor online winkels als voor lokale bedrijven (berichten met prijskaartjes, boeking binnen Instagram, het systeem waardering, etc.). En nu zullen al deze miljoenen bedrijven die op zoek zijn naar goedkoop verkeer hun geld betalen aan Instagram.
Het verbaast me dat deze diensten nog steeds populair zijn bij SMM’s, en met de komst van cursussen voor het bedrijfsleven weet elke tweede ondernemer zeker dat het voldoende is om een account te promoten om een SMM-planner en wat Tooligram te gebruiken.
Zullen deze promotiemethoden sterven
Natuurlijk zullen deze diensten op een dag eindelijk tot het verleden behoren. Een enkele CD (Cease and Desist) -brief van Instagram is echter niet voldoende om de services volledig af te sluiten. Het einde zal alleen aan hen komen als de limieten voor uitgevoerde acties sterk worden verlaagd en het simpelweg zinloos wordt om deze methoden verder te gebruiken. De tweede optie is wanneer Instagram sterker wordt voor degenen die ze gebruiken: blokkeer het account, verklein het bereik (pessimisatie) en stuur het account naar het ‘schaduwverbod’.
Waarom massa liken en massa volgen slecht is
Deze methoden worden als grijs beschouwd: ze bootsen de natuurlijke acties van gebruikers na, waardoor verkeer naar uw account wordt geleid. Een soort geautomatiseerde manipulatie op het mechanisme van sociale beloning. En als de methode in eerste instantie effectief was (zij het schadelijk voor de markt als geheel), nu daalt de conversie van conversies naar de massa-volgerspagina snel. Een persoon komt naar Instagram voor communicatie en hij wedijvert met elkaar om bloemen, dieetpillen, smartphonehoesjes en ander afval te grissen. De natuurlijke reactie van een persoon is om het profiel te irriteren en te sluiten (in een gesloten account wordt elk abonnement gemodereerd door de profieleigenaar).
Het is belangrijk om rekening te houden met het mechanisme om de database zelf te verzamelen. Er zijn twee fasen: het verzamelen van abonnees op bronnen (op hashtags, op doelaccounts, op opmerkingen in doelaccounts, enz.) En het filteren van de basis (door de aanwezigheid van een avatar, het aantal berichten, abonnementen en abonnees, de aanwezigheid van stopwoorden, enz.). In theorie (en in de woorden van potentiële SMM-geleerden) zou een ideale basis van de doelgroep moeten worden verkregen, die, zodra ze zien dat handgemaakte portemonnees op hen hebben geabonneerd, zich onmiddellijk zullen herinneren wat ze precies wilden met de portemonnee, zich abonneren en zelfs meteen kopen.
In werkelijkheid bevat deze database een groot aantal volledig linkse accounts:
Omdat er nu geen schone geopende accounts zijn;
Want door een “actieve doelgroep” te verzamelen voor de overgebleven commentaren, verzamelt u ook spammers die massale reacties gebruiken;
Een waanzinnige draaimolen waar duizenden commerciële accounts op elkaar abonneren.
En “SMM’s”, wanneer de klant hem vraagt naar het gebrek aan verkopen, verschuilen zich achter het aantal abonnees, likes en commentaren en zeer abstracte uitdrukkingen als “toenemende loyaliteit” en “verbetering van het imago”, wat de waakzaamheid van de klant teniet doet. Er zijn geen specifieke resultaten in numerieke indicatoren – ze hangen aan je oren.
Soms hoor je van dezelfde “SMM’s” dat je, om een nieuw account kwalitatief te promoten, tweeduizend bots moet opwinden om het “crowd-effect” te laten werken, en massaal volgen is geschikt voor een heel klein bedrijf omdat het weinig risico met zich meebrengt. Maar heeft u 2000 abonnees nodig die nooit iets van u zullen kopen? Wie ziet je bericht niet eens omdat ze enkele duizenden volgers hebben? Is het niet beter om een bericht te plaatsen van een blogger met een doelgroep, zij het klein? Ja, misschien niet 2000, maar 200 abonnees zullen van hem afkomstig zijn. Maar 20 van hen zullen uw klanten worden, en als u met hen blijft werken, groeit u van hen, merkadvocaten die u zullen aanbevelen aan alle vrienden en kennissen.
Het grootste nadeel van zwarte en grijze methoden is dat ze de gebruiker misleiden en proberen te manipuleren. Deze aanpak is op de lange termijn misschien niet gunstig, maar kan de reputatie van het bedrijf aanzienlijk schaden.
Ik hoop oprecht dat deze methoden uiteindelijk zullen verdwijnen, niet alleen op Instagram, maar in het algemeen op alle sociale netwerken. Bedrijven zullen zich gaan bezighouden met contentmarketing, strijden om de kwaliteit van content en daardoor de markt ontwikkelen.
Ik heb massliking en massaal volgen gebruikt, wat moet ik doen?
Allereerst is het de moeite waard om op de hoogte te zijn van mogelijke sancties van Instagram, omdat een van de vereisten in de Instagram-brief aan de services de overdracht van alle informatie over de klanten van deze services was. Als je software hebt gebruikt die alleen gegevens op je computer heeft opgeslagen, is alles in orde. Als dit een online service is waar u uw gegevens heeft ingevoerd, kunnen ze naar Instagram gaan als aan de vereisten wordt voldaan. Wat hij ermee gaat doen is nog onbekend.
Als we het hebben over hoe we de situatie kunnen oplossen met een heleboel niet-doelgroepabonnees, lage betrokkenheid en gebrek aan verkoop, dan is de oplossing hetzelfde als stoppen met roken of afvallen – je moet je levensstijl veranderen. Weiger grijze methoden, ruim uw account op van massale volgers en bots, houd u bezig met contentmarketing en bied uw gebruikers inhoud en communicatie van hoge kwaliteit. Een succesvolle ondernemer is een expert in zijn vakgebied, wat betekent dat hij een grote hoeveelheid waardevolle informatie kan delen met zijn abonnees. En het is geen schande om bij een expert te kopen.
Social Media Marketing is de definitie van SMM. En marketing is wat u hier moet doen. En het is beter om het op een uitgebreide manier te doen, met diepgaande analyses, KPI’s en advertentiebudget. instagram influencer marketing
|
https://marketingbook.shop/ |