Entertainmentservice
Image default
Business

Telefoontjes doorsturen

Je bent een startende ondernemer? Dan kan ik je nog wel eens helpen met wat enkele tips. Het is namelijk hard werken. Je hebt nauwelijks weekenden en werkt vaker als je meeste kennissen of vrienden. Om niet overspoeld te raken onder deze werkdruk zijn enkele dingen die je hiertegen kunt doen.

 

Je wilt namelijk goed kunnen plannen en delegeren. Dit is om zelf niet overspannen te raken van de werkdruk. De stress is namelijk niet gezond. Langere aanhoudende stress kan lijden tot nare klachten. Denk bijvoorbeeld aan hoofpijn, zweten, trillen, vermoeidheid, slapeloosheid of paniekaanvallen. Het is dus belangrijk om goed met de werkdruk om te gaan voor je eigen gezondheid.

 

Tijdens het werken wil je graag zo veel mogelijk bezig zijn met de belangrijke topics zonder daar gestrest van te raken. De reden dat ik dit zeg is, omdat je dag vol kan zitten van onbelangrijke afleidingen. Het is daarom aangeraden om voor jezelf een matrix te maken met op de assen: belangrijk, onbelangrijk en dringend, niet dringend. Vervolgens moet je je taken op de goede plek invullen op de matrix.

 

Het belang hiervan is dat je je niet meer bezig gaat houden met onbelangrijke zaken. Deze zijn nergens voor nodig maar gooien je werkdruk wel omhoog. Het is je misschien ook al opgevallen dat je helaas niet de onbelangrijke maar wel dringende zaken niet kunt negeren. Dit zijn zaken als telefoontjes die wel je aandacht vereisen. De taken kunnen net zo goed gedelegeerd worden naar een ander persoon.

 

Als je geen extra mankracht wilt inhuren dan kun je de taken natuurlijk net zo makkelijk uit besteden. Je kunt de telefoontjes bijvoorbeeld door sturen naar een telefoonservice. Dan word de telefoon toch op een professionele manier beantwoord, maar hoef je je er niet meer druk om te maken.

 

Wanneer je de antwoordservice weer op een rijtje bent ben je zo goed als klaar! Hoewel dat misschien erg optimistisch is heeft het stellen prioriteiten vaak een goed effect op iemand zijn werkdruk. Je bent je meer bewust van je dringende en belangrijkere zaken en bent minder afgeleid.

https://www.bizziphone.com/